tisdag 27 december 2011

Julen är slut, och jag likaså..

Får ta och skriva som alla andra gör efter att ha varit borta ett tag, "nu får jag skärpa mig.." Men det har ju för fan varit jul! Antar att alla har varit lika upptagna som jag med allt som hör julen till, haft det trevligt med familj och vänner!

Men hela denna helgen har inte bara varit go. Det har varit en hård prövning på både kropp och psyket.. Mellan den 23e och 26e går man igenom 4 olika tunga episoder som vissa människor kanske kan lyckas ta sig igenom på en hel livstid. Stress, övervikt, alkoholism och slutligen, självmordsbenägen.

Man börjar den 23e med att leta efter dom sista julklapparna. Eftersom dom flesta väntar till sista dagen så måste man stressa som fan och stå i kö hela dagen, och där blir man oftast hjärntvättad av all julmusik som spelas om och om igen.. Bjällerklang bjällerklang bjällerklang bjällerklang bjällerklang bjällerklang bjällerklang... Sen på julafton vänder humöret, man går runt och är glad hela tiden och är liksom hög på all julstämning.. Man trycker i sig sånt som kroppen inte är van vid, julmust, glögg, pepparkakor, fet mat och kanske några snapsar.. Detta är inte normalt att leva på. Kanske den extremt överviktiga svensken klarar av det, såsom Peter Harryson, han använder med mest sannolikhet alla dessa ingredienser på tisdagspizzan. På juldagen är ingen nykter. (Tror inte jag behöver skriva varför alkohol är dåligt för kroppen).. Man äter ännu mer fet mat. En kebabsallad utan grönsaker med extra sås är optimalt efter en hård utekväll! Vilket resulterar i att man ligger framför tvn med en jävla bakfylla och ångest och försöker äta sin kroppsvikt i chips på annandagen.. Sen ska man helt plötsligt gå tillbaka till sitt vanliga "Svensson liv", och det enda man har kvar som är positivt är dom goda minnena och dom fina julklapparna. Den feta magen och den mentala nedbrytningen klassar i alla fall jag till de negativa sakerna.

Tro fan man är helt slut efter denna högtid! Personligen så är jag fortfarande jävligt tjock och bakfull..

Men trotts allt detta så är det lika mysigt varje år, jag fullkomligt älskar julen! Nu ska jag sätta mig på motionscykeln och sedan gå till min psykolog..

Glad fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar