tisdag 10 januari 2012

Terminator städar min lägenhet och RoboCop sköter tvätten!

Ni vet hur jobbigt det är när man inser att man har glömt att köpa något i affären. Så måste man flyga tillbaka till affären i sin svävande bil, och när man väl är där så kommer man på att man lika gärna kunde ha skickat sin husrobot för att köpa all mat som självklart är i pillerform..

Vad hände där? Detta är en verklighet som 60-70-talet lovade oss till år 2000! Men vad har alla ingenjörer och uppfinnare gjort under tiden? Dom har tillverkat onödig skit som ingen behöver.. Vill ni ha exempel? Elbilen! Jag vill inte köra runt i en stavmixer, jag vill flyga för fan! Fixa det!

Fler onödiga saker, såsom elektrisk konservöppnare, självgående dammsugare, självspolande toaletter, taklampa med rörelsedetektorer och alla dessa jävla träningsprylar som man fäster på kroppen så man får "perfect abs" utan att göra någonting.. Hur svårt är det att sätta ihop alla dessa funktioner i en människoliknande varelse? Ta lite eltejp och fäst dom på en sexdoll så att jag kan få min robotslav någon gång!

Men mat i pillerform kan ni lika gärna lägga ner, hur gott är det inte med pizza? Känns som om jag har sagt det förut.. Men det är förbannat gott! Skiter i om jag blir fet, för jag kan bara luta mig tillbaka, kolla 12 avsnitt av Sopranos och låta den fantastiska "Abtronic" göra jobbet åt mig!

Hur tror ni att framtiden kommer se ut?
Jag tror att vi kommer leva på månen och att alla är lika mycket värda!
Eller att Al-Qaida tar över världen tillsammans med Apple..
Eller att Petra Mede vinner en Oscar för sämsta utländska komedifilm tillsammans med Björn Gustafsson..

Fullkomligt galna exempel, men allt är möjligt i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar