onsdag 4 januari 2012

Barn och snö, vad jag hatar mest.

Hur jävla fint är inte detta väder vi har fått denna ljuva vintertid! Låt det regna!
Vi samer och blonda fotomodeller här uppe i norr borde vara glada över att slippa snö och allt som hör det till. Isbjörnar, skotta och sånt. Det är så vi har det här i Sverige.

Trotts helvetes vintrarna vi har haft så går det runt folk och önskar att det kommer snö. "Det blir ljusare då", men skaffa en lampa eller nått. "Det är ju roligt för barnen". JA! Då kan dom ju leka i snön som snart blir lera och kasta varandra blodiga av isiga snöbollar. Men vad fan, barn är äckliga i vanliga fall, dom blir inte sötare när dom är genomblöta och gråter.. (Och kidsen har en tendens till att snora överallt när dom gråter, och det vill inte jag få på mig. Men tro fan att det gör det ändå) Nej, jag diggar inte barn.. Visst dom är söta när dom är nyfödda, men bara då om dom håller käften. Hur många gånger har man inte hamnat bredvid en skrikande unge på bussen och tänkt "skjut mig i huvudet".. Det enda man kan hoppas på vid det tillfället är att bussen tar en till Malmö.. (För tidigt?)

Sen finns det ju dom som vill åka skidor. Varför dom vill göra det vet jag inte.. Jag är kass på bollsporter..


Anledningen till att jag hatar snö och kyla beror nog på att jag aldrig vet hur jag ska hantera situationen. För mycket kläder och man svettas ihjäl, för lite kläder och man hostar blod i en vecka.. Men tänk er en värld utan snö. Vi slipper vara rädda för fallande istappar och att på fyllan ramla i en snöhög och förfrysa. Dom två vanligaste dödsorsakerna under vinterhalvåret. Om du nu vill tro på aftonbladet och flashback..

Njut nu för helvete av regnet! För snart så blir det sommar och vi vet alla vad det innebär, massa sol i fyra månader och inte en droppe regn. Det är så vi har det här i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar