fredag 6 januari 2012

Anledningen till att jag inte betalar TV-licens!

Varje gång jag sätter igång min TV så är det alltid samma skit som visas. Amatörer som sjunger inför en jury, någon B-kändis som lagar mat med attityd, läkare som löser ovanliga fall som med mest sannolikhet inte finns i verkligheten, kvinnor som städar och visar hur man kan återanvända gamla tandborstar och omvandla dom till en fin tavelram.. "Arga Snickaren" som med lätt ADHD leker psykolog när han försöker fixa ett ungt pars relationsproblem.. A-lagare, sjuksköterskor, studenter, lastbilschaufförer, mammalediga, brandmän, långdistanslöpare, helt vanliga människor som svarar på frågor för att vinna miljoner.. Reality-serier där folk blir kära efter bara några få veckor, helt fantastiskt att det händer varje säsong! Det har nog ingenting med den pressade situationen att göra.. Fast det klart, dom som anmäler sig till "Bonde söker fru" är antagligen inställda på att hitta den rätta.. Så det spelar nog ingen roll vad det är för kön eller ansikte som dyker upp på inspelningsplatsen.. Kärlek ska det vara! "Big Brother" är kungligt, jag har själv sökt in så jag kan inte snacka skit om det.. Nu missade jag förra säsongen, men jag antar att den håller en hög klass! Mycket sofistikerade människor i en blandad miljö av utbildningar, yrken och ursprung..

Nu ska jag se en amerikansk polisman i 35 års åldern jaga efter en massmördare som antagligen har varit med om något hemskt i sin barndom. Jag tror serien heter "Every cop action/drama series that has ever been made".

Dr House haltar, Herr Svensson hatar..

1 kommentar:

  1. samma här!
    fast det var till robinson 1999.
    enda gången jag skickat ett foto av mig själv i bikini någonstans öht.
    men näjdå...
    bra blogg du :)

    SvaraRadera