tisdag 6 december 2011

German gay-lovers & hårdrock

Det senaste har jag lyssnat väldigt mycket på Bandit rock när jag har jobbat natt. Jag är inget större fan av genren rock men vad mer finns det att välja på? P3 lirar skivor från 70-80 talet och Rix Fm dödar alla topp-hits på en kvart.. Men bandit har stor variation av musik, och dom är jävligt tuffa! "Bandit rock, vi spelar vad vi vill"  Ingen kan säga åt dom vad som ska spelas, häftigt.. Dock har jag lagt märke till 2 band som har något speciellt som gör att deras musik bara blir skrattretande.

Vi börjar med Volbeat! Har jag fattat rätt är detta danskar som sjunger på engelska, och det funkar inte alls.. Seriöst, hoppa in i Spotify och lyssna topp 5.. Fattar ni något? Vad sjunger dom? Oavsett vad danskar gör så gör dom det samtidigt som dom äter gröt..

Sen kommer vi till det andra bandet som är; Rammstein!
Tyskland är, och kommer för alltid vara stämplat (i min bok) som ett land som producerar mer "hardcore bögporr" än vad resten av världen kan producera sammanlagt.. Och Hitlers lilla skandal har ju inte direkt hjälpt landet att få en bättre image.. Och när jag nu hör dessa tyskar rocka loss ser jag framför mig en maktgalen bög som naken på scen försöker få en folkmassa att starta krig.. En liten vriden syn på världen, jag vet! Men kolla in detta http://www.youtube.com/watch?v=p7H7heGDqoY och försök att motbevisa mig..!

Trotts att herr Volbeat och fröken Rammstein är älskade av många så var detta tvunget att bli sagt!

Svensson signar ut, slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar