måndag 26 mars 2012

Du placeras i kö, hos oss har du inget värde.

Jag lever allt vidare! Fruktansvärt konstigt att folk tog mig på allvar..

Tre saker som gör vardagen till ett litet helvete här på jorden:

När man tappar bort något värdefullt.
När "internetet" inte fungerar fläckfritt.
När det är lång telefonkö.

Allt detta händer mig just nu.. Full och äcklig som jag var så tappade jag bort plånboken nu i helgen. Det var inte för roligt liksom. Det finns roligare saker. T.ex att inte tappa bort plånboken.. Det är roligare! Men fuck it, bara att spärra korten och få nya på posten. Ganska lättvindigt sådär. Bara att hoppa in på Swedbank.se och transportstyrelsen.se och knappa in sitt personnummer, 10 siffror. Bara det där går på några få sekunder. Men nejdå. Idag kan dom tyvärr inte genomföra förlustanmälan via internet. Så fram med sin telefon (en söndersprucken iPhone 4s, 3 månader gammal, som jag tappade i en ganska hård asfalt, full och äcklig var jag) Ringer till transportstyrelsen för att spärra körkortet, men då har dom självklart ingen personal som är närvarande för tillfället. Jävla call centers, dom lirar bara fotboll och dricker kaffe i sina små bås.. Tro mig, jag har själv suttit där.. Jaja, då får jag väl göra en anmälan till polisen istället. "Du har plats nummer 43 i kön". Det är rätt kasst, tycker det borde vara bättre tryck i luren när man ringer till polisen.. Okej, det var inte till 112 som jag hade ringt, då hade det säkert gått mycket fortare (känn min ironi, smaka på den som om den vore något gott). Fan, nu kommer jag inte ihåg vart jag ville komma med detta.. Blir för mycket på en gång.. Just nu sitter jag i kö till Swedbank och spelar hög musik på spotify. Tänkte att jag ska dra igång en riktigt jävla tröttsam låt när dom väl svarar, be dom hänga kvar en stund. Sen ska jag försvinna i 10 minuter.. Lira fotboll och dricka kaffe. Och varannan minut säga " du placeras i kö, vi gör så gott vi kan för att besvara ditt samtal, ditt samtal är mycket viktigt för oss, du har plats nummer 1 i kön, men du kommer få vänta ett jävla tag ändå, din bitch" Antagligen kommer dom lägga på direkt. Så jag vinner ju inget på det.

Nu har någon svarat! Hon heter Kerstin och låter jättetrevlig! Kan lova att hon har något stickat på sig och håret uppsatt i en hemskt oattraktiv knut. Ska jag fråga henne vad hennes katt heter?

Herrejävlar, vilket liv jag lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar