onsdag 22 februari 2012

Vad gjorde vi utan internet?

Idag börjar bokrean! HURRA!

Jag har ingen aning om vad det ska betyda.. Billigare böcker antar jag? Hörde om det på radion och blev väldigt ointresserad.. Vem fan köper böcker? Vem går till biblioteket?

Jag ska göra en uppsats om andra världskriget, så jag går i 10 minuter för att komma till biblioteket. Där ska jag sen hitta rätt avdelning, rätt hylla, rätt sektion, rätt bok. När jag har letat i ytterligare 10 minuter ska jag bära denna tunga jävla bok bort till en tråkig tant, (som saknar social förmåga och antagligen inte har några barn..) Plockar upp mitt lånekort, visar upp det för tanten, då har datumet självklart gått ut, beställer ett nytt kort. Får det på posten 2 veckor senare, går dit och försöker hitta boken återigen, då är den utlånad. Ytterligare 1 vecka går, jag kommer dit, jag gör samma sak igen. Stämplar in ett datum. Går hem och läser boken i 8 timmar, skriver uppsatsen på 3 timmar. Blir underkänd, för boken jag har läst handlar om däggdjur. Kastar boken på läraren, blir avstängd från skolan. Får ta bussen till McDonalds där jag jobbar nattskift. Jag har glömt busskortet. Får gå. Efter jobbet kommer jag hem och kollar i brevlådan, jag läser "Du har inte lämnat tillbaka boken i tid, straffavgift 7000kr. MVH Tråkig tant på biblioteket" Ser ett reklamblad ifrån SIBA liggandes bredvid räkningen, köper av ren impuls en dator med mobilt bredband. 30 minuter senare går jag in på Wikipedia, söker efter "andra världskriget", trycker på knappen "skriv ut" lämnar in högen med papper till min tidigare lärare. Får toppbetyg och får fortsätta med mina studier.

Nej men det är klart att man ska betala skatt så vi kan behålla dessa bibliotek.

Roligare att läsa min blogg än att läsa en bok? I så fall, sprid vidare! Om inte.. Sprid vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar