fredag 17 februari 2012

Reporänta, Cykelhjälm, Piñata.

Igår sänke "dom" reporäntan minsann! Men det verkar inte ha påverkat bolåneräntan någonting.. Eller påverkade "det" negativt?

Jag tycker det är fruktansvärt fascinerande att jag idag fyller 22 år och har ingen aning om vad något av det där betyder. Helt fantastiskt! Får se om jag kan gå hela livet utan att få veta vad dessa ord betyder.. Vore härligt!

Så är det nu jag ska bli vuxen? Vid ålder 22? Är det dags att ta tag i livet? Fixa fru och barn? Villa och Volvo? Skiljas och dö?
Fan heller! För nu ska jag dela med mig av en sån där konstig iakttagelse som jag gör ibland.. Det är det dags för nu!

Folk som cyklar!
Varför i hela helvete cyklar folk på vintern? Inser dom inte hur extremt roligt det ser ut? Dom kanske inte förstår det själva, och det kanske inte ni heller gör? Men nästa gång ni ser ett sådant pucko, kolla in deras ansiktsuttryck! Seriöst, deras ögon skriker i panik och man kan känna doften av deras oro och rädsla! Tro fan det, att cykla i snö kan inte kännas stabilt.. Sen bidrar vissa saker till att denna syn blir ännu härligare, cykelhjälmen till exempel.
Lite smarta är dom ändå, ska man ut på halt väglag så är det bra att använda hjälm. Men jag har sagt det tidigare och jag säger det igen! För detta kan inte bli sagt nog! Om ni cyklar till den lokala matvarubutiken, ta då för fan av er cykelhjälmen när ni är inne i affären! Jag kan bara inte acceptera detta beteende.. Den enda giltiga ursäkten till varför ni inte tar av er hjälmen är följande, ni döljer något som är så mycket fulare under. Den klassiska frisyren "helmet-head" kommer till tanke..
Tanter; ta bussen!

Jag skulle kunna fortsätta skriva i en evighet känns det som, även om ämnet är sjukt ointressant. Cyklar liksom?

Nu ska jag ladda upp för ett kalasande i Mexikansk anda! Jag ska inte bjuda in halva byn och äta picknick i parken, med barn som slår skiten ur en piñata samtidigt som en mustaschprydd herre i poncho och sombrero lirar gitarr på en parkbänk..Så jävla stereotyp.. Men nej, det blir tacos :D

Kärlek och frid vare med er!

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en underbar födelsedag David!

    Tack för dagens gapskratt^^

    SvaraRadera